Architektura 21szego wieku : Która wizja Grand Central jest najlepsza dla Nowego Jorku

Dzięki uprzejmości SOM w 2012 r. Michael Kimmelman, nowojorski Time, określił to jako uszlachetniające doświadczenie, prezent . lekcja na temat tego, jaka architektura może być najlepsza. Rzeczywiście, wejście do Głównego Concourse Grand Central Terminal to przyjemność, która rywalizuje z kilkoma innymi. Dla mnie zaskoczyło mnie to: chodząc, jak nowojorczycy, w zdeterminowanej linii przez niezrozumiały tunel, nagle uderzyło mnie światło. Zatrzymałem się, tak jak nigdy nowojorczycy, aby obserwować sklepione, gwiaździste sufity, zmieniające się światło i tłumy ludzi biczujących. Grand Central to jedna z najbardziej ukochanych ikon w Nowym Jorku, jedna z niewielu, z którymi dzielą się zarówno turyści, jak i tubylcy. Co nie znaczy, oczywiście, że nie potrzebuje liftingu twarzy. Zbliżająca się stulecie Terminalu, która odpowiada proponowanym ustawom o zmianie stref, które całkowicie zmienią oblicze Midtown, jest teraz idealnym momentem, aby zastanowić się, jak wspaniałość Grand Central może zostać zachowana, a jej sąsiedztwo ożywić. W ubiegłym tygodniu Metropolitan Art Society (MAS) zaprosiło trzy firmy, aby podzieliły się swoimi wizjami – i podczas gdy SOM jest przeciwnikiem grawitacyjnym. Halo. może ukradł show, tylko jeden prawdziwie uchwycił ducha Grand Central i zbadał pełen potencjał tego, co mógł – i powinien – pewnego dnia być. + 14. Foster + Partners Grand s Growing Pains 100 lat, The Grand Central of 2012 cierpi na dwie główne dolegliwości. Jedno,. Ostre przeludnienie. i codzienne korki dla pieszych. Zaprojektowany z myślą o przepływie około 75 000, Grand Central regularnie widzi 10-12 razy tyle osób dziennie – fakt, że żaden podmiejski dojeżdżający nie zauważy. A wraz z postępem w East Side Access Project, który połączy podróżnych dojeżdżających do Long Island, liczby te powinny tylko wzrosnąć. Dwa, a. Martwy. sąsiedztwo. Jak wie każdy podróżny z Grand Central, stacja jest skutecznie odizolowana od reszty Manhattanu przez 2-blokowy promień. Nicości .: po 19, nie ma nic do zrobienia i nie ma dokąd pójść. Jak zauważa Kelsey Campbell-Dollaghan w swoim artykule dotyczącym Fast Co.Design, obszar ten może stać się pomocniczym sąsiedztwem Times Square, pełnym hoteli i restauracji sieciowych . Dla jednej z najbardziej historycznych dzielnic Manhattanu byłby to naprawdę tragiczny los. Ale podczas gdy proponowana zmiana przepisów dotyczących zagospodarowania przestrzennego przez Planowanie Miejskie stanowi niewiarygodną szansę na pokonanie tych rosnących cierpień, stanowi również bezpośrednie zagrożenie. Dzięki uprzejmości WXY Architecture + Urban Design Potencjalne pułapki ponownego zagospodarowania Proponowany plan ma na celu promocję Midtown East (który, według przedstawiciela City Planning, Frank Ruchala, praktycznie nie odnotował żadnego wzrostu w ciągu ostatnich pięciu lat) jako realna, globalna firma docelowa . Obecne prawo ogranicza wielkość nowych biurowców: muszą one być mniejsze niż te, które obowiązywały w momencie uchwalenia ustawy w 1961 r. Nowy podział na strefy pozwoliłby przedsiębiorstwom na zakup praw do wyższych budynków, a obszar wokół Grand Central uzyskałby najwyższe uprawnienia do zagospodarowania przestrzennego . Deweloperzy będą również zobowiązani do zapłaty premii za ulepszenie dzielnicy. przeznaczone na modernizację infrastruktury, na przykład poprawę dostępu do metra, rozbudowę przestrzeni publicznych i tworzenie stref dla pieszych. Zmiana budzi kilka obaw: po pierwsze, oczywiście, obawa przed coraz większym ruchem w już mocno zatłoczonej części Manhattanu; a po drugie, że programiści mogliby stworzyć bezduszną . dzielnica finansowa, która połknie całą Grand Central. Jak powiedział jeden z opublikujących felietonistę The New York Post, milion dolarów. (czyli premia za poprawę) może powstrzymać wszystkich, oprócz najbogatszych, najbardziej bezwzględnych programistów. Jednak, jak pokazują trzy plany zaprezentowane w MAS, nie ma powodu, dla którego ten scenariusz końca świata musi dojść do skutku, to. niekoniecznie musi być zły . Jak Vin Cipolla, przewodniczący MAS, zauważył: publiczne doświadczenie musi znajdować się w centrum rozmowy, a nie wielkości budynków . I rzeczywiście, wszystkie trzy firmy, świadome możliwości prywatnego zdobycia ziemi . koncentruje się na wyobrażaniu Grand Central, który jest centralnym elementem żywej przestrzeni publicznej. . Foster + Partnerzy – niedobry i wszechstronny Wszystkie trzy plany miały na celu poprawę dostępności i mobilności oraz doprowadzenie pieszego z marginesu do czołówki, poprzez zaprojektowanie przyjaznych dla pieszych przestrzeni, które przywróciłyby życie Grand Centralowi. Foster + partnerzy. Wizja, choć nie najseksowniejsza, najbardziej zasugerowała usprawnienia logistyczne, które znacznie poprawiłyby obecne przeludnienie terminalu: szersze hale, nowe i ulepszone wejścia, ulice zrekonfigurowane jako wspólne trasy pojazdów / pieszych, powiększone przestrzenie podziemne, korytarze dla pieszych wyłożone drzewa, rzeźby i kawiarnie. Wszystkie świetne sugestie. Ale w moim umyśle praktyczny plan pozostawił wiele do życzenia.
[patrz też: okna aluminiowe, taśmy aluminiowe, drzwi przesuwane ]

Dodaj komentarz