Budownictwo i architektura : Foster + Partnerzy ponownie wyobrażają sobie ikoniczny Grand Central Station w Nowym Jorku

Dzięki uprzejmości Foster + Partnerzy Zaledwie kilka tygodni po odkryciu ich projektów na 425 Park Ave., wkrótce będzie nowojorski. Iconic. Budowanie, Foster + Partnerzy podjęli teraz ukłucie w jednym z najstarszych ikonicznych budynków Nowego Jorku: Grand Central Station. Wczoraj, na Szczycie MAS 2012, Norman Foster był jednym z trzech architektów, którzy zaprezentowali jego re-imaginacje stacji, która w lutym skończy 100 lat. Niestety, nie uległ on dobrze wiekowi. Zaprojektowany do obsługi 75 000 ludzi dziennie, Grand Central, jeden z najbardziej ruchliwych węzłów komunikacyjnych na świecie, rutynowo obsługuje około dziesięć razy tyle (a nawet milion w dni szczytu). Wraz z nadchodzącym LIRR East Side Access i planuje ponownie strefę, teraz jest czas, aby ponownie pomyśleć o przyszłości tego budynku. Foster + Partners rozwinęło ogromne doświadczenie w programach tranzytowych, projektując jedne z największych na świecie lotnisk, wiaduktów, stacji metra. nawet kosmoport (być może nie ma lepszego przykładu na to, jak radzić sobie z ogromnymi wyzwaniami związanymi z infrastrukturą, niż ich propozycją dla Thames Hub). Ta wiedza pokazuje w ich wizji Grand Central, która ułatwia dostępność i mobilność poprzez poszerzanie hali, poprawianie wejść, powiększanie przestrzeni publicznych i rekonfigurację ulic na korzyść ruchu pieszego. przynosząc, w ich słowach, jasność z powrotem do Grand Central Terminal.. Więcej informacji na temat tego projektu od Foster + Partners po przerwie: Grand Central Terminal jest jednym z największych zabytków Nowego Jorku i zawiera prawdopodobnie najlepszą miejską przestrzeń miejską. Jednak z czasem stał się ofiarą własnego sukcesu. Budynek przeznaczony do użytku przez 75 000 ludzi dziennie rutynowo obsługuje dziesięciokrotnie tę liczbę nawet do miliona w dni szczytowe. . Dzięki uprzejmości Foster + Partnerzy Rezultatem jest dotkliwe przeludnienie; połączenia z liniami kolejowymi i podziemnymi pod halą są niewystarczające; a doznanie przyjazdu i wyjazdu jest złe. Ponadto okoliczne ulice są zatłoczone ruchem ulicznym, a piesi są marginalizowani. Szybki rozwój wysokich budynków w pobliżu niemal całkowicie pochłonął Terminal. W obrębie stacji propozycja tworzy szersze sale z nowymi i ulepszonymi wejściami. Zewnętrznie, ulice zostaną ponownie skonfigurowane jako wspólne pojazdy / przejścia dla pieszych, a Vanderbilt Avenue całkowicie wyłączone z ruchu kołowego. Propozycja tworzy także nowe przestrzenie obywatelskie, które zapewnią Grand Central odpowiednie otoczenie miejskie na następne 100 lat. . Dzięki uprzejmości Foster + Partnerzy 42. wejście od strony ulicy na południe, gdzie dostęp jest poważnie ograniczony, zostanie poszerzone, aby wypełnić całą elewację przy użyciu istniejących otworów, co znacznie ułatwi dostęp. Dostęp przez tunele na północnym podejściu od Park Avenue zostanie zrównoważony na korzyść pieszych poprzez tworzenie większych, poszerzonych podziemnych pomieszczeń przez budynek Helmsley. Lexington Avenue na wschodzie będzie wysadzona drzewami z szerszymi chodnikami i skorzysta z bardziej widocznego i ulepszonego dostępu do tunelu w Grand Central Terminal. Pomysł, o którym mowa już o wyłączeniu z ruchu ulicznego Vanderbilt Avenue na zachód, zostanie przedłużony. Ulica ta byłaby zakotwiczona na południe przez dużą nową, poszerzoną przestrzeń obywatelską między 43. Ulicą a zachodnim wejściem do Terminalu, a od północy za placem z nowymi wejściami do linii dostępu East Side. Drzewa, rzeźby i uliczne kawiarnie zapewnią życie i nową przestrzeń do oddychania Grand Central Terminal. Na poziomach peronu i hali, gdzie zatłoczenie jest szczególnie dotkliwe dla podróżnych na liniach 4, 5, 6 i 7, radykalnie powiększymy łączące się obszary publiczne, aby zająć się ogromnym wzrostem ruchu pasażerskiego w ciągu ostatnich 100 lat. To zmieni doświadczenie dla przybywających i odlatujących dojeżdżających i pasażerów. Pod zachodnim placem wejściowym przy Vanderbilt Avenue powstanie hojny nowy korytarz, łączący się bezpośrednio ze stacją główną dworca. . Dzięki uprzejmości Foster + Partners Ten wizjonerski plan główny, z naciskiem na pieszych i podróżników, pozwoli Grand Central Terminal odzyskać obywatelską posturę, którą zasługuje jako główny punkt orientacyjny w Nowym Jorku i odpowiedni węzeł transportowy z XXI wieku. . Zaproszenie Miejskiego Towarzystwa Artystycznego do badania kolejnych 100 lat Grand Central Terminal w szerszym kontekście miasta i jego sfery publicznej stanowi ważną i pożądaną debatę, która pomoże kształtować przyszłą formę miasta. Jakość przestrzeni publicznej miasta odzwierciedla poziom obywatelskiej dumy i ma bezpośredni wpływ na jakość codziennego życia. Wraz z nadejściem Long Island Rail Road East Side Access, wraz z planem przebudowy dzielnicy, nigdy nie było lepszej okazji do zajęcia się kwestią publicznego dostępu i mobilności wokół jednego z największych terminali kolejowych na świecie. .. – Lord Foster
[podobne: zabudowa tarasu, drzwi drewniane zewnętrzne, drzwi przesuwane ]

Dodaj komentarz